Responsive design

responsive-design
Het hebben van een website met een responsive design wordt steeds belangrijker. Maar wat betekent het nou eigenlijk? Een responsive website houdt in dat je website automatisch schaalt met het apparaat dat de bezoeker op dat moment gebruikt, zoals een mobiele telefoon of tablet. Google heeft tevens met haar laatste update aangegeven responsive websites hoger in de zoekresultaten te plaatsen..

Responsive is de toekomst

Tegenwoordig is 70% van het internetverkeer afkomstig van mobiele apparaten, zoals de tablet of je smartphone. De computer wordt minder gebruikt en daarom is het belangrijk jouw website hierop aan te passen. Met een responsive design is je website klaar voor de toekomst en goed voorbereid op ontwikkelingen in de wereld van de mobiele apparaten.

Hogere conversie

Met een responsive website design wordt jouw bezoeker beter geholpen. De bezoeker kan sneller vinden wat hij zoekt en zal minder hordes hoeven te nemen om tot een aankoop over te gaan . Doordat de pagina zich schaalt met het apparaat dat je op dat moment gebruikt blijft de website overzichtelijk. Vergeet daarom niet je call to actions en landingspagina’s responsive te maken. Een landingspagina is de pagina waar je bezoeker op terecht komt binnen je website. De call to action is een oproep aan de bezoeker om het doel van de desbetreffende pagina na te streven. Bijvoorbeeld het aanvragen van een offerte. De investering die je doet voor het responsive maken van je website verdient zich daarom voordat je het weet terug.

Verminder de bouncerate

Als een bezoeker op jouw website komt en vervolgens meteen weer je website verlaat spreek je van een bounce. Het percentage bezoekers dat de website direct weer verlaat wordt ook wel de bouncerate genoemd. zal Google dit zien als een ontevreden bezoeker . Met een website die responsive is laat je zien dat je investeert in je website en dus het imago van je bedrijf. Je laat je klanten zien dat je met de tijd meegaat en er alles aan doet om het ze zo eenvoudig mogelijk te maken . Met een responsive website investeer je in je website en dus het imago van je bedrijf. Je laat je klanten zien dat je met de tijd meegaat en er alles aan doet om het ze zo eenvoudig mogelijk te maken.

Je kunt de vergelijking maken met winkelen: Als je in de ene winkel binnenstapt en je vindt niet wat je zoekt, dan ben je gauw weer vertrokken en ga je naar de volgende winkel. Een website met een responsive design zorgt over het algemeen voor een prettige ervaring. De website wordt overzichtelijker waardoor de bezoekers je website minder snel zullen verlaten.

Onmisbaar voor elke organisatie

Een website met een responsive design is onmisbaar voor elk bedrijf. Je bezoekers zullen door het eenvoudige gebruik van jouw website een positieve merkbeleving ervaren. Je bezoekers ervaren door het eenvoudige gebruik van jouw website een positieve merkbeleving. Dit zorgt automatisch voor meer waardering van je bezoekers. Kortom: Een website met een responsive design is dus onmisbaar voor een bedrijf dat met de tijd mee wil gaan!

Wil je weten of jouw website al responsive is? Google heeft een handige tool om dit eenvoudig te controleren.