Zoekmachine-optimalisatie

Zorg dat je website gevonden wordt door de doelgroep

Je wilt hoger in Google komen

Een goede website is zelfs zonder SEO al prima te vinden als mensen de domeinnaam intypen. Maar dat is niet heel interessant, want die mensen kennen je al. Met je website wil je toch juist nieuwe mensen bereiken?

Je doelgroep bereik je het beste door hoog in Google staat als ze bepaalde zoekwoorden in de zoekmachine invoeren. Bijvoorbeeld 'klusjesman Groningen' of 'kapper Nieuwegein'. Om te zorgen dat jouw website bovenaan staat, is zoekmachine-optimalisatie nodig.

Hoog scoren in Google

Jouw doelgroep zoekt dagelijks naar de producten of diensten die jij verkoopt. Je wilt natuurlijk dat deze mensen jou vinden. Is je website niet goed genoeg geoptimaliseerd, dan mis je al deze potentiële klanten.

Door je website goed te optimaliseren zorgen wij dat je hoger in Google komt en dus meer bezoekers krijgt. Maar hoog in Google kom je niet alleen door de website heel mooi te maken. Er moeten ook signalen van buiten je website komen die Google vertellen dat jouw website de moeite waard is. Daarvoor is onder andere linkbuilding heel geschikt. En daar zijn wij toevallig ontzettend goed in.

Hoe gaan wij te werk

Analyse

Wij beginnen met een analyse van jouw website en doelgroep. Waar liggen verbeterpunten en wat zijn de belangrijke zoekwoorden?

Optimalisatie

Wij zetten alles technisch en qua content zo neer, dat de juiste pagina's scoren op de gekozen zoekwoorden. Daardoor weten klanten jou beter te vinden.

Linkbuilding

Door je concurrentie te analyseren zoeken we uit waar we links moeten aanvragen en welke sociale signalen we in kunnen zetten om je website te laten stijgen.

Zoekmachine-optimalisatie: v.a. € 200,- per maand

Als wij je website bouwen en opleveren is deze vanzelfsprekend technisch geoptimaliseerd voor zoekmachines. Dat wil zeggen dat de techniek dusdanig goed is dat de website door de belangrijke zoekmachines goed geïndexeerd kan worden en een uitstekende waardering krijgt. Maar de echte uitdaging ligt bij de vraag: Op welk zoekwoord wil je gevonden worden? en de realisatie van je antwoord. De opgeleverde website wordt direct na de indexatie van Google gevonden op je bedrijfsnaam, domeinnaam en fragmenten uit de tekst op je website. Maar je wilt meer relevante bezoekers, nietwaar?

Zoekwoorden optimaliseren

Wanneer je wilt dat je website op populairdere zoekwoorden gevonden moet worden, dan is er meer nodig dan een goede website en achterliggende techniek. Een populair zoekwoord heeft namelijk duizenden andere partijen (concurrenten) die ook hoog willen scoren op deze termen. Zo kan je er op rekenen dat er nogal wat bedrijven zijn die hoog willen scoren op "Rotterdam advocaat", "Rijschool Utrecht" en "Webdesign Amsterdam."

Het is een (leuk) gevecht om de concurrentie te verslaan en boven je concurrentie in de zoekresultaten op belangrijke termen te komen. Kortom, wij moeten er samen voor zorgen dat jouw website het beste antwoord is op de zoekvraag. Daardoor vindt Google jouw website de belangrijkste en stijg je in de resultaten.

statistiek

Hoe bepaalt Google welke site hoog komt?

Het antwoord op deze vraag is eigenlijk heel simpel. Je website moet gewoon het beste antwoord zijn op de zoekopdracht van de zoeker in Google. Google heeft meer dan 200 factoren vastgesteld om te bepalen hoe goed een website is als zoekresultaat voor een bepaald zoekwoord. Niet elke factor is even belangrijk. De vraag die centraal staat is dus: "Hoe denkt Google?" Na bijna twee decennia met die vraag bezig te zijn, te testen en de nieuwste ontwikkelingen bij het bedrijf in de gaten te houden kunnen wij daar inmiddels een behoorlijk goed antwoord op formuleren. Als wij Google waren dan zouden we een website hoog in onze zoekmachine zetten als:

1: De content op een website de vraag van Google-gebruikers het beste beantwoordt.
2: De website van andere goede locaties op internet meer links (positieve stemmen) dan de concurrentie heeft.
3: De bezoekers lang op de website blijven omdat het aansluit op hun zoekvraag.

Continu zoekmachine-optimalisatie

Wanneer wij van jou de opdracht krijgen om de website te optimaliseren, dan gaan we daar gedurende de looptijd van de overeenkomst hard voor aan de slag. We gaan er zo slim en actief mee bezig dat we inlopen op je concurrentie. Naar verloop van tijd zul je jouw website zien klimmen in de zoekresultaten.

Content- en concurrentieanalyse
Zoekwoordanalyse & advies
Contentverbetering / uitbreiding
Indien nodig nieuwe landingspagina's
301 & 404 redirect managing
Linkbuilding
Bezoekersstatistieken
Integratie in Google Search Console & Analytics
Online dashboard met actuele posities
Maandelijkse rapportage

Copyright © 2024 Buro Renkema | Alle rechten voorbehouden.